Language

כיצד נאתר את מודעות דרושים הייטק הרלוונטיות לנו?

פבר 17 2014

בכל פעם שמועמד פותח לוח דרושים כדי לחפש עבודה, הוא עומד בפני ההתלבטות לאילו משרות כדאי לו להגיש מועמדות ומאילו משרות רצוי לו להתעלם. חשוב להשתדל לדייק ולהבדיל בין משרות התואמות את הנסיון, הכשרון וההשכלה של המועמד, לבין כאלו שהוא אינו עומד במרבית דרישותיהן. 

מהן דרישות המשרה ועד כמה חשוב לענות עליהן במלואן?

כשמועמד מסתכל במודעות דרושים, כמעט אף פעם לא תהיה התאמה מלאה בין דרישות המשרה ליכולות שלו.  נדיר מאד שמועמד עונה על כל הדרישות אחת לאחת, ולכן לא צריך לצפות להתאמה כזאת ולצמצם את החיפוש רק למודעות בהן הוא עונה על כל הדרישות. מתוך הניסיון  המקצועי והמעשי שלנו, נוכחנו לדעת שבהרבה מקרים יש טעם לשלוח קורות חיים כשההתאמה בין דרישות המשרה ליכולות המועמד גבוהה מ- 80%. אם מידת ההתאמה היא נמוכה יותר, עדיף להמנע מלשלוח קו"ח חיים למשרה, זה לא מכובד ועלול לגרור חוסר התייחסות שתגרום לתיסכול.  מ-80% התאמה ומעלה - כדאי לפנות. 

 

לוח דרושים הייטק

 

איך זה עובד?

לכל מודעה והדרישות המפורטות בה, יש תמיד גם את 'מאחורי הקלעים' שלה. שטח הפרסום  או גודל המודעה הוא לרוב מצומצם, ומכתיב ניסוח קצר וענייני של תיאור המשרה ודרישות התפקיד. המעסיק אינו יכול לפרט בה את כל מה שחשוב לו, ומסתפק רק בעיקרי הדברים. חשוב לזכור את זה. לפעמים מועמד שיציץ אל מאחורי הקלעים של המודעה, (בשיחת גישוש טלפונית או בבדיקה באינטרנט אודות החברה)  יוכל למצוא שם נקודות התייחסות שאותן הוא יכול לתרגם לטובתו.  לדוגמה - אם למשל מדובר במשרה של פיתוח תוכנה פיננסית, אז ידע בכלכלה יכול להוות יתרון עצום על אף שזה לא צויין במודעה. או  במקרה של משרה הקשורה לפיתוח תיב"ם או CNC  - ידע בהנדסה  יתן למועמד עדיפות על פני מי שאין לו רקע הנדסאי, למרות שסעיף כזה לא בהכרח נכלל בדרישות המשרה. דוגמה נוספת - למשרת פיתוח של תוכנת הקלטות  קוליות/מוסיקליות, ידע של המועמד במוסיקה בהחלט  יקנה לו יתרון אפילו אם זה לא נדרש במודעה. כדאי מאד לתת הזדמנות לדברים שלא כתובים אבל יכולים להתפתח לכיוון חיובי בראיון או בשיחה טלפונית. המועמד צריך לבחון כל משרה בקונטקסט  הרחב שלה, ולנסות לאתר בין הידע והכישורים שלו את מה שהוא יכול להביא אתו כיתרון למשרה.  

הדגישו כישורים נוספים מעבר לדרישות - חשיבות הכישורים הנלווים

כפי שציינו לעיל, מטבע הדברים המעסיק מפרסם במודעה רק את הדרישות המהותיות והחשובות ביותר לכל משרה שהוא מציע, אך ללא ספק יש לו דרישות וציפיות נוספות שאינן מפורטות במודעה. אם יש לכם כישורים שאינם נדרשים במפורש, אך לדעתכם הם מועילים לתפקיד, פרטו אותם! זה יכול לשחק לטובתכם. לדוגמה, כאשר מדובר על משרת מתכנת - יתכן שהמעסיק לא ציין, אבל ידע בתחום המוצר, או יכולת  ניהול קשרים עם גופים חיצוניים, תכנון ופיתוח בדיקות אוטומטיות, ידע ויכולת ניהולית ועוד יכולות רבות שלא נכללו במודעת הדרושים, כל אלה יכולים לתת ערך מוסף שהמעסיק מעוניין בו בנוסף לדרישות האלמטריות של המשרה.  ידע בשפות זרות, יכולת למידה מהירה, כישורים ניהוליים, שליטה בכתיבת דוקומנטציה - הרבה פעמים המעסיק יהיה מעוניין בהם יותר מאשר בהתאמה מוחלטת לדרישות שתיאר במודעה.

 

משרות דרושים הייטק

 

לצפיה במודעות כנסו אל מודעות דרושים הייטק

לסיכומו של עניין:

בחירת המודעות אליהן תשלחו קורות חיים צריכה להיעשות בשיקול דעת ענייני תוך הקפדה על רמה של כ-80% לפחות של התאמה לדרישות. 

אם יש לכם כישורים ותכונות שלדעתכם יכולים לתרום להצלחה בתפקיד המוצע, פרטו אותם בקורות החיים או במכתב הנלווה, אפילו אם אינם מופיעים בפירוט הדרישות במודעה. 

זכרו – אתם מחפשים עבודה, והמעסיק מחפש עובד. שניכם במצב של צורך, ונקודת המפגש המוצלחת שתוביל להתקשרות ביניכם תלויה במידת ההתאמה: התאמה בין היכולות לדרישות והתאמה בין הציפיות של כל צד מן הצד השני. 

בהצלחה!